Marketing

Ticketworks Marketing (TWM) is een marketing systeem dat gekoppeld kan worden aan meerdere ticket systemen. Dagelijks worden alle bezoekgegevens opgehaald en geanalyseerd: per voorstelling en per bezoeker worden profielen opgebouwd. Daarmee leer je je publiek goed kennen en kun je (potentiƫle) bezoekers optimaal bereiken.

Bezoekanalyses

Analyse per voorstelling of concert:

  • Hoeveel nieuwe bezoekers?
  • Hoe vaak kwamen de bezoekers afgelopen seizoen?
  • Hoe loyaal zijn deze bezoekers?
  • Wanneer kochten ze hun kaarten?
  • Waar komen de bezoekers vandaan: indeling in gebieden en heatmap
  • Leeftijd, m/v, etc
  • Overlap analyse: waar gaan de bezoekers van een voorstelling nog meer heen?

TWM biedt daarnaast analyses over meerdere voorstellingen/concerten:

  • Analyse per groep (genre. serie, producent, ….)
  • Analyse over langere periodes en grote aantallen tickets
  • Filters op genre, type, bezoekersprofiel, herkomst, etc

Analyses kunnen beschikbaar gesteld worden binnen de eigen organisatie, maar ook aan derde partijen, bijvoorbeeld gezelschappen of impresariaten.

Alerts per voorstelling/concert

Per voorstelling/concert kun je razendsnel alerts versturen naar de bezoekers. Middels templates kunnen de teksten vrijwel geheel worden gegenereerd. Indien gewenst kunnen de alerts zelfs 100% worden geautomatiseerd. TWM biedt meerdere alert typen:

  • Service alerts: vlak voor het bezoek
  • Bedank alert: vlak na het bezoek
  • Evaluatie alert: vlak na het bezoek
  • SMS-alert: direct te versturen bij belangrijke wijzigingen

Mailen naar klantselecties

Met een zeer gebruiksvriendelijke wizard kun je snel geschikte doelgroepen selecteren. Bijvoorbeeld: selecteer alle bezoekers die vorig jaar naar toneel zijn geweest. Deze selectie kun je vervolgens direct een mail sturen. Je kunt de gemaakte selectie ook gebruiken in Mailchimp (als je een eenmalige nieuwsbrief wilt sturen)

Nieuwsbrieven

TWM heeft een perfecte koppeling op Mailchimp. In- en uitschrijvingen worden via een 2-weg koppeling online gesynchroniseerd. Conversie van de nieuwsbrieven wordt automatisch in TWM gemeten. Er kan een willekeurig aantal nieuwsbrieven gekoppeld worden.

Klantsegmentaties

In TWM kunnen met behulp van tagging flexibel klantgroepen worden ingericht. Klantgroepen kunnen worden opgezet via een wizard of automatisch worden gegenereerd en onderhouden via dagelijks toegepaste business rules. De klantgroepen kunnen gebruikt worden in de klantselecties. Dit maakt het mogelijk om klantgroepen zeer gericht te benaderen.

Evaluatieformulieren

Met TWM kun je eenvoudig alle bezoekers een evaluatieformulier sturen. De antwoorden worden in een overzichtelijk rapport gepresenteerd. Je kunt meerdere formulieren definiƫren.

Promotieplannen

In TWM kun je alle marketing acties bijhouden. De acties kunnen direct in de rapportages worden getoond, zodat je de effecten kunt bekijken. Heel handig zijn de default plannen: hiermee zet je snel per voorstelling of concert een actieplan op.

Koppeling ticketsystemen

TWM kan gekoppeld worden aan vrijwel alle ticketsystemen. We hebben momenteel koppelingen naar Ticketmaster, Tickets.com, Ticketmatic, LVP, ITIX en SRO. En natuurlijk Ticketworks Ticketing.

Meer weten over ticketing?

Neem contact met ons op

Laat dit leeg: