Marketing

Ticketworks Marketing (TWM) is een marketing systeem dat gekoppeld kan worden aan meerdere ticket systemen. Dagelijks worden alle bezoekgegevens opgehaald en geanalyseerd: per voorstelling en per bezoeker worden profielen opgebouwd. Daarmee leer je je publiek goed kennen en kun je (potentiële) bezoekers optimaal bereiken.

Gebruikersvriendelijke rapporten

TWM biedt per voorstelling of concert een uitgebreid rapport over de bezoekers:

  • Hoeveel nieuwe bezoekers?
  • Hoe vaak kwamen de bezoekers afgelopen seizoen?
  • Hoe loyaal zijn deze bezoekers?
  • Wanneer kochten ze hun kaarten?
  • Waar komen de bezoekers vandaan: indeling in gebieden en heatmap
  • Leeftijd, m/v, etc

Rapporten kunnen beschikbaar gesteld worden binnen de eigen organisatie, maar ook aan derde partijen, bijvoorbeeld gezelschappen of impresariaten.

Bezoek analyses

TWM biedt veel mogelijkheden voor analyse:

  • Overlap analyse: waar gaan de bezoekers van een voorstelling nog meer heen?
  • Analyse per groep (genre. serie, producent, ….)
  • Analyse over langere periodes en grote aantallen tickets
  • Filters op genre, type, bezoekersprofiel, herkomst, etc

Alerts per voorstelling/concert

Per voorstelling/concert kun je razendsnel service alerts versturen naar de bezoekers. Middels templates kunnen de teksten vrijwel geheel worden gegenereerd. Indien gewenst kunnen de service alerts zelfs 100% worden geautomatiseerd.

Bij belangrijke wijzigingen kan gebruik gemaakt worden van wijzigingsalerts, waarbij naast e-mail ook sms kan worden verstuurd (uiteraard moeten dan wel 06-nummers beschikbaar zijn)

Mailen naar klantselecties

Met een zeer gebruiksvriendelijke wizard kun je snel geschikte doelgroepen selecteren. Bijvoorbeeld: selecteer alle bezoekers die vorig jaar naar toneel zijn geweest. Deze selectie kun je vervolgens direct een mail sturen. Je kunt de gemaakte selectie ook gebruiken in Mailchimp (als je een eenmalige nieuwsbrief wilt sturen)

Nieuwsbrieven

TWM heeft een perfecte koppeling op Mailchimp. In- en uitschrijvingen worden via een 2-weg koppeling online gesynchroniseerd. Conversie van de nieuwsbrieven wordt automatisch in TWM gemeten. Er kan een willekeurig aantal nieuwsbrieven gekoppeld worden.

Campagnes

TWM biedt de mogelijkheid campagnes te definiëren: hiermee kunnen klantgroepen geautomatiseerd gemaild worden. Met campagnes kun je een customer journey inrichten, zodat je de bezoekers op het juiste moment de best passende aanbieding kunt doen.

Evaluatieformulieren

Met TWM kun je eenvoudig alle bezoekers een evaluatieformulier sturen. De antwoorden worden in een overzichtelijk rapport gepresenteerd. Je kunt meerdere formulieren definiëren.

Promotieplannen

In TWM kun je alle marketing acties bijhouden. De acties kunnen direct in de rapportages worden getoond, zodat je de effecten kunt bekijken. Heel handig zijn de default plannen: hiermee zet je snel per voorstelling of concert een actieplan op.

Koppeling ticketsystemen

TWM kan gekoppeld worden aan vrijwel alle ticketsystemen. We hebben momenteel koppelingen naar Ticketmaster, Tickets.com, Ticketmatic, LVP, ITIX en SRO. En natuurlijk Ticketworks Ticketing.

Meer weten over ticketing?

Neem contact met ons op

Laat dit leeg: